Çiğ köfte dükkanlarında satışı yapılan çiğ köfte dürümü farklı gramajlarda ve farklı fiyatlarda olabilir. Çiğ köfte dükkanınız için çiğ köfte dürümü fiyatı belirlerken bazı noktalara dikkat etmek gerekir.
Çiğ köfte bayiliği aldıysanız ve çiğ köfte satış fiyatları bayilik aldığınız firma tarafından belirlieniyor, standartlar dışına çıkamıyorsanız yapacağınız çok birşey de yok aslında. Bayilik aldığınız firmanın fiyatları düzenlemesini beklemeli ve yeni gramajlarla yeni menüler çıkartmasını talep etmelisiniz. Ama eğer fiyatları böyle bir bayilik almadıysanız ya da fiyatları değiştirme yetkiniz varsa dikkat etmeniz gereken önemli hususlar mevcut.
Farklı gramajlı çiğ köfte dürümleri oluşturun
Çiğ köfte dükkanınızda müşteriye seçenek sunun. Müşteri farklı boylardan çiğ köfte dürümleri kendisi tercih etmeli, kendisine dayatılan tek tip çiğ köfte dürüm ürününe zorunlu olmadığını hissetmelidir. Çiğ köfte gramajları ile farklı boy çiğ köfte dürümleri önerilerimiz ve satış fiyatları (2019 yılı için) şu şekilde olabilir:
75 gram çiğ köfte dürüm - Normal Boy Çiğ Köfte Dürüm - 3.50 TL
100 gram çiğ köfte dürüm - Büyük Boy Çiğ Köfte Dürüm - 4.50 TL
125 gram çiğ köfte dürüm - Duble Çiğ Köfte Dürüm - 5.50 TL
150 gram çiğ köfte dürüm - Mega Çiğ Köfte Dürüm - 6.50 TL
200 gram çiğ köfte dürüm - Ultra Mega Çiğ köfte Dürüm - 8.00 TL
Çiğ köfte dürümleri hazırlanırken Duble, Mega ve Ultra Mega Çiğ köfte dürümler için çift lavaş kullanılmalıdır. İçine konulan yeşillik miktarları çok artmamakla beraber sos ve çiğ köfte miktarları değişkenlik gösterdiği için fiyatlandırmalarda bunlar gözetilmiştir.
Kampanyalar ve menüler oluşturun
Çiğ köfte dükkanı için müşteri kitlenizi iyi tanımalı ve müşteri kitlenize yönelik farklı menüler oluşturmalısınız. Dönemsel kampanyalar yapmalı ve müşteri kitlenize hitap edecek promosyonlar düzenlemelisiniz.
Çiğ köfte + Ayran menüsü en bilinen menüdür. Bu menüyü çeşitlendirebilir, Çiğ köfte + Şalgam Suyu veya Çiğ köfte + Kola şeklinde varyasyonlar da üretebilirsiniz. Bunun dışında müşteri kitlenize yönelik öğrencilere Dürüm + Ayran ya da askerlere yönelik 4 Al 3 Öde şeklinde kampanyalar oluşturabilirsiniz. Unutmayın, müşteriler her zaman değişikliklere odaklanır. Tek tip menüyle müşteri karşısına çıkan bir çiğ köfte dükkanı ile sürekli kampanya ve promosyon oluşturan çiğ köfte dükkanı arasında çok büyük farklar vardır. Kampanya ve promosyonları sürekli satılan ürünlere değil de az satılan ya da satılmasını istediğiniz ürünlere koyarsanız daha etkili olacaktır. Ultra Mega Çiğ köfte Dürüm Ayran Hediyeli bir kampanya yaparsanız müşteri kitlenizin direkt olarak o ürüne yönelmesini sağlamış olursunuz.
Dönemsel kampanyalarla Mart ayına özel, Ramazan'a özel, Yaz aylarına özel şeklinde kampanyalar da oluşturabilirsiniz. Kampanyalar sabitleşmemeli sürekli yeni bir dönemsel kampanya başlatmalısınız. Yenilik müşteri getirir, var olan müşteriyi de heyecanlandırır.
Rakiplerinizi sürekli takip edin
Çiğ köfte dükkanınızda satışını yaptığınız dürümlerin menüleri ve fiyatlarını oluştururken çiğ köfte dükkanınızın bulunduğu semtin demografik özelliklerini ve rakiplerinizi de göz önünde bulundurun. Semtinizde satışlarınıza etkili olacak alternatif çiğ köfte dükkanları varsa çiğ köfte dürüm fiyatları belirlerken onların çok üstüne çıkmamanız ilk aşamada faydalı olacaktır. Müşteri kalitenin peşindedir ama fiyatlar konusunda da çok duyarlıdır. Kaliteli hizmet, kaliteli ürün fiyatla mukayese edilmez ama bu her zaman geçerli değildir. Bu nedenle menülerinizi ve fiyatlarını oluştururken rakiplerinizin fiyatlarını da dikkate almanızda fayda var. İlerleyen zamanlarda etkili olduğunuz pazarda sürekli takipte kalmalı ve gelişmeleri izlemelisiniz.
Ucuz ama kalitesiz ürün satmayın
Şunu unutmamak gerekir. "Bir ürün ucuzsa mutlaka bir problem vardır" düşüncesinde olan çok sayıda müşteri vardır. Bu tarz düşünceleri olan müşterileri göz önünde bulundurarak fiyatlandırmanızı yapmalısınız. Kalitenizin ve sunduğunuz hizmetin karşılığı neyse bunu talep etmeli ama bunu yaparken de küçük promosyonlarla satışlarınıza destek olmalısınız. Çok satış yapıp karlılığı olmayan bir işletme olmak mantık hatasıyla yapılan fiyatlandırmanın sonucudur.
Çiğ köfte dürümünüz ve diğer ürünleriniz kaliteli olmalı ama aynı zamanda müşteri için cazibeli fiyat olmalı. Ürünü ucuza satmak adına kaliteden asla vazgeçmeyin.
Kaliteli ürün demişken en kaliteli çiğ köfteyi en hesaplı şekilde alın, kazançlı çıkın.
Aşağıda sizin için önerdiğimiz çiğ köfte ve lavaş ürünlerinden bazılarını görebilirsiniz (: